برای سرویس و تعمیر کولر گازی اجنرال ابتدا باید اطلاعاتی در زمینه کولر گازی اجنرال داشته باشید.کولر گازی های اجنرال از جمله سیستمهای تهویه مطبوع بودن کانال می باشند در این سیستم قسمت اواپراتور یا پنل داخلی به صورت سیستم در داخل فضای داخلی تحت تهویه قرار داشتند و کندانسور و دیگر قطعات دستگاه کولر گازی اجنرال در قسمت یونیت خارجی قرار می گیرد . کولرهای گازی اجنرال از سیکل تبرید تراکمی استفاده میکنند و برای ارتباط دو واحد به یکدیگر از لوله های مسی استفاده می شود.
درنصب کولر گازی با توجه به قرار داشتن کمپرسور کولر گازی اجنرال در یونیت خارجی منبع سر و صدا از محل دور شده بنابراین کولر های گازی اجنرال دارای سر و صدای کمی در داخل می باشند و تنها منبع داخلی یونیت داخلی است.
کولر گازی اجنرال هوای گرم خانه را گرفته و به حالت خنک به داخل بر می گرداند و این عمل توسط مایع مبرد انجام می گردد که مانند گاز فرئون گرما را گرفته بخار می شود و محیط را خنک می کند.

 تعمیر پکیج

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی اجنرال عبارتند از :

کمپرسور و شیر انبساط و کویل سرد و گرم و فن ها و واحد کنترل
فن ها هوا را به درون کویل م یدهند تا فضای اتاق را گرم با سرد کنند.
در اسپیلت بخش سرد و گرم در دستگاه ها یاسپیلت دو قطعه مجزا هستند.
بخش سرمایش کولر گازی اجنرال شامل انبساط و کویل سرد می باشد . سمت گرمایش در خارج قرار دارد و تشکیل شده از یک سیم پیچ مار پیچی در کنار کویل ها فن جهت دیدن هوا به همراه کمپرسور قرار دارد.
نحوه سرما سازی در کولر گازی اجنرال
کولر گازی برای خنک کردن هوای محیط از فرایند تبدیل گاز به مایع استفاده می کند و در نهایت با افزایش فشار مایع را مجدد به گاز تبدیل می کند و نتیجه آن تولید هوای سرد و انتقال آن به محیط داخل است.

اجزای اصلی کولر گازی اجنرال

کمپرسور که قلب دستگاه می باشد و وظیفه کمپرسور ایجاد فشار و تراکم کردن مبرد در دستگاه می باشد.
کندانسور که تشکیل شده از چندین لوله مسی مارپیچ که دارای فین هایی می باشد این فین ها برای استحکام کندانسور و بالا بردن عملکرد و راندمان کندانسور طراحی شده اند در کندانسور گاز گرم توسط لوله ها به مایع تبدیل می گردد یعنی عمل تقطیر در کندانسور صورت می گیرد.
ذخیره هوا که هوا گرم محیط را جذب می کند.

طریقه سیستم خنک کننده در کولر گازی اجنرال

به این صورت می باشد که گاز فرئون سرد وارد کمپرسور شده دما و فشار بالا می رود این گاز وارد کندانسور شده و حرارت خود را از دست می دهد و تبدیل به مایع می شود . فرئون مایع وارد شیر انبساط شده و در این فرایند تبخیر می شود فشار پایین آمده و به گاز سرد تبدیل می شود گاز سرد وارد اواپراتور دستگاه شده گرمای محیط را می گیرد و دمای هوای اتاق را پایین می آورد مقداری روغن سبک به همراه فرئون در کمپرسور جهت روانکاری وجود دارد.
کولر گازی اجنرال دارای فیلترهایی می باشد که ذرات ریز هوا و گرد و آلودگی را می گیرند و می توان رطوبت را با گرفتن آب اضافی موجود در هوا و استفاده در قلتک باری داخل در حد مطلوب نگه می دارند.

 

 

تا حدودی با قطعات داخلی و خارجی کولرهای گازی اجنرال آشنایی پیدا کردید برای سرویس کولر باید آشنایی به قطعات دستگاه داشته باشید . سراغ کمپرسور رفته و از نوع مبرد و مقدار آن در کمپرسور با گیج مخصوص آگاه می شویم تا از مقدار مبرد مطمئن شویم در صورت کمبود مبرد دستگاه دمای مناسب یونیت داخل نمی رساند ودمای دستگاه نامناسب می باشد.
کندانسور که در یونیت خارج قرار گرفته است با وجود گرد و غبار عمل تقطیر را به خوبی انجام نداده و فرایند گاز به مایع خوب انجام نمی شود و فن اگر گردش مناسب نداشته باشد کندانسور توانایی تبدیل گاز به مایع را نخواهد داشت. تمیزی لوله های مسی نیز باعث راندمان بهتر و طول عمر دستگاه اجنرال خواهد شد.
تمیزی فیلترها در یونیت داخلی نیز باعث راندمان بهتر و سرمایش بهتری خواهد شد چون در فصل زمستان کمتر از کولر گازی استفاده می شود .
این فیلترها آلوده و کثیف شده اند و در زمان استفاده بوی نامناسب به محیط وارد می کنند.
تمیزی اواپراتور نیز باعث راندمان بالاتر دستگاه می شود . زمانیکه گرد و غبار بروی اواپراتور نشست کند گرما محیط خوب جذب اواپراتور نخواهد شد و عمل تقطیر به خوبی صورت نخواهد گرفت .
شستن فیلترها و صافی ها نیز از الزامات می باشد.

 

 

 

شما عزیزان می توانید برای تعمیر کولر گازی خود و یا نصب کولر گازی با ما تماس بگیرید. شرکت تعمیرات مرکزی تهران ارائه دهنده ی بهترین خدمات به شما عزیزان است.

 

سه شنبه 22 بهمن 1398
بؤلوملر :